joi, 29 ianuarie 2009

Scutece refolosibile- ghid practic 2

Dupa ce cumparam scutecele refolosibile, trebuie sa invatam cum sa le depozitam si cum sa le spalam. Nu este un lucru greu, dar totusi cred ca foarte multi se tem de spalatul scutecelor.

Depozitare

Exista doua modalitati de depozitare a scutecelor refolosibile murdarite.
Depozitarea uscata se face astfel: se arunca in toaleta hartia de protectie daca s-a murdarit. Daca nu, merge direct in galeata cu capac. Scutecul se clateste cu apa calda si se stoarce bine. Unii clatesc numai scutecele murdarite. Se arunca in galeata. Unii folosesc ulei de arbore de ceai sau levantica, din care se pun cateva picaturi pe fiecare scutec aruncat in galeata. Uleiul are rol de dezinfectant is dezodorizant. Eu nu folosesc nimic, si nici asa nu iese nici un miros din galeata.
Depozitarea umeda: se pune cam 1 dl de otet (alimentar) la 10 litri de apa intr-o galeata. Scutecele clatite se arunca in galeata. Inainte de spalat scutecele trebuie scoase din apa si stoarse.

Spalare

Scutecele se pot spala in masina, la 60 de grade. Scutecele de protectie cu PUL se spala de obicei la temperatura mai mica. Eu am 19 de scutece si spal in fiecare 2-3 zile. Spal toate scutecele, inclusiv scutecele de protectie la 50 de grade. Scutecele de protectie se pot spala si cu mana. Pentru spalarea scutecelor se poate folosi oricare detergent obisnuit (dar fara balsam de rufe), nuci de sapun, sau alti detergenti ecologici. Este foarte important sa nu folosim prea mult detergent pentru spalarea scutecelor, deoarece aceasta poate cauza probleme in impermeabilitatea si capacitatea de absorbtie al scutecelor. Pentru clatire putem folosi otet. (diluat cu apa- jumatate dl otet, 1 dl apa). Otetul dizolva si elimina resturile de detergent din scutece, si dezinfecteaza usor. Scutecele nu vor avea miros de otet de loc, numai un miros proaspat si curat.


editat pe 24.04.2010

2 comentarii:

  1. Buna. te rog sa ma sfatuiesti si pe mine, ca nu stiu unde si pe cine altcineva sa intreb.am cumparat in sfarsit scutece refolosibile, dar nu sunt sigura ca le folosesc cum trebuie. aveau o lista lunga cu instructiuni de spalare, dar nu si una cu instructiuni de folosire pe copil, probabil li s-a parut prea simplu.numai ca eu sunt mai grea de cap, si nu mi se pare chiar asa usor. seamana cu scutecele de unica folosinta si deasupra se pune un chilotel de protectie. ce ma nedumereste e ca pe fata au un arici (in afara de cel cu care se ajusteaza scutecul in talie)care daca e folosit face sa stea marginea din fata indoita. problema mea e ca nu stiu daca trebuie sa stea indoita indiferent de marimea copilului sau indoi marginea aia doar daca e copilul mic si scutecul prea lung. se intelege ceva din ce intreb eu aici? as fi vrut sa fac o poza, dar nu stiam unde s-o postez ca sa intelegi ce vreau sa intreb.poate ai sa-mi dai un link cu vreo poza clara cu un scutec de genul asta, ca pe site-ul producatorului celor pe care le-am luat eu nu vad nicio poza. si sunt in dubiu, daca indoi marginea aia mi se pare cam scurt scutecul, ca "bebe" al meu e destul de aproape de limita maxima de kg a scutecului repectiv. daca l-am lasat neindoit parea sa stea foarte bine pe copil, dar noaptea, dupa cateva ore, l-am gasit ud rau de tot. si nu stiu daca e din cauza ca n-am rasucit eu marginea asta sau nu e destul de absorbant scutecul si ar trebui sa mai folosesc ceva suplimentar. multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Adriana. M-ar ajuta mult daca as sti cel fel de scutece ai. In general scutecele pe care le folosim ziua nu sunt corespunzatoare pentru noapte, numai cu straturi absorbante aditionale. Nu stiu de cand folosesti scutecele acestea. De obicei dupa 3-4 spalari devin mai absorbante.
    Iata aici adresa mea de email: wrapmama@gmail.com
    Daca-mi scrii si imi trimiti niste poze sper ca te pot ajuta mai mult.

    RăspundețiȘtergere