marți, 23 martie 2010

Cosmetice bio, naturale care-mi plac

Dupa cum am mai scris si pe blog, pe parcursul anului trecut am incercat sa reformez cat de cat gospodaria, si am trecut la folosirea solutiilor de curatare ecologice, in locul celor conventionale (si nocive in cele mai multe cazuri). A fost inevitabil, sa fac niste schimbari si in materie de cosmetice. Nu am folosit niciodata multe cosmetice, dar de cateva cosmetice de baza toti avem nevoie. M-am gandit sa impartasesc cu voi cu ce produse am inlocuit produsele de ingrijire conventionale folosite mai demult- deodorantul, crema de zi, crema de maini, samponul, gelul de dus.

In locul gelului de dus, folosim de aproape un an sapunuri Galador. Fetita se spala cu baby soap, din gama Galador, preferatul taticii este cel cu muguri de pin, iar eu experimentez si mereu incerc unul nou: sapun cu catina, cu morcovi, cu scortisoara, cu miere, cu fulgi de ovaz.



De circa o luna, toata familia foloseste acelasi sampon: sampon reparator bio cu mirt si gingko biloba. Tot produs Eco Cosmetics, de la magazinul Organik.




Pentru spalarea fetei (ten cu tendinte acneice) imi place sapunul cu Calendula, tot de la Galador. Am incercat, si mi-a placut si gelul de curatare bio cu ceai verde si echinacea de la Eco Cosmetics

Am vrut mai demult sa incerc un deodorant bio, stiind ca aluminiul folosit in deodorantele ibisnuite nu este chiar sanatos pentru organism. Asa ca am incercat deodorantul cu nalba si frunze de maslin, tot Eco Cosmetics. A fost placut, dar a trebuit sa ma obisnuiesc cu faptul ca nu rezista 24 de ore, trebuie aplicat de cateva ori pe zi. Acum testez un alt deodorant natural, care se gaseste tot in magazinul Organik, si mi se pare mai performant. Este vorba de un deodorant natural roll-on cu bergamot, pe baza de potassium alum, de la Bioearth.




Am avut cateva incercari in anurile trecute sa folosesc o crema de fata in mod regulat, dar de obicei am cumparat o crema, l-am folosit cateva zile, dupa ce a stat pe raft pana a expirat. Acum am decis sa incerc o crema, despre care stiu ca nu este incarcata cu ingrediente nocive. Am ales crema bio de zi cu rodie si papaya si crema bio de noapte cu gingseng si rodie, tot de la Eco Cosmetics. Sunt foarte placute la aplicare, se absorb bine, si au un miros fin.



Deoarece am mainile uscate, in special in perioada rece, am cumparat crema de maini bio, cu echinacea si ulei de strugure, Eco Cosmetics, nici nu mai trebuie sa zic. Pentru hidratare mai folosim si unt de shea organic , in special pentru fetita mea cu probleme de dermatita atopica.




Pentru hidratarea buzelor am incercat balsamul de buze bio cu ulei de masline si rodie, dar dupa ce fetitei mele i-a placut asa de mult incat l-a consumat, am trecut la ulei de cocos, cu miros intens de cocos si calitati de hidratare excelente.

Sper ca v-am facut chef sa experimentati cu cateva produse de ingrijire bio!

4 comentarii:

  1. Si noi folosim sapunurile Galador, si ne plac tare mult. Fetita foloseste Baby soap, iar noi Sapunul Inodorizant.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) ei, pai sa-ti spun si eu ca Ioana mi-a mancat mai bine de jumatate din balsamul de buze (ala de la ecocosmetics)...
    iar pt deodorantul bergamil votez si eu; are un miros fin, discret, si pe lagna faptul ca este naural, mai este si EFICIENT! aa! si parca sa zic ca nu lasa urme.. asa-i?

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie-mi place mult deodorantul Bergamil. Inainte am avut dubii ca exista ceva sa fie si natural si eficient, dar acum nu mai am :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Untul de shea e super. Am incercat si altemarci dar nici de departe nu se aseamana.

    Reka, hai o tzara la mine pe blog

    RăspundețiȘtergere