luni, 4 aprilie 2011

37 motive pentru care merita sa folosim scutece lavabile



Mai jos puteti citi 37 de argumente diferite in favoarea scutecelor refolosibile, aduse de mamicile care au participat la concursul "Scutecele lavabile sunt trendy".

1. scutecele lavabile nu au mirosul acela îngrozitor de chimicale ce le au cele unifolosibile (chiar şi cele noi, să nu mai vorbim de ele când sunt folosite)
2. folosindu-le nu produc gunoi nedegradabil
3. deoarece le schimb mai des, pielea copilului nu stă în contact îndelungat cu pipi, deci nu apar iritaţii
4.scutecele lavabile sunt naturale,si nu intra in contact cu pielea bebelusului materialele chimice din care sunt compuse cele de unica folosinta
5.Pielea bebelusului respira mai bine,nu apar iritatii,deci nu avem nevoie de creme
6 sunt mai rentabile,pot fi folosite chiar si la al doilea copil
7. folosesc scutecele lavabile deorece sunt mult mai aratoase decat cele de unica folosinta, sunt colorate si vesele
8.cu folosirea acestor scutece pielea bebelusului ramane mult mai catifelata
9. se invata mai repede la olita
10 unele au capse in loc de arici (fetita mea a descoperit de curand cum se desface ariciul de la scutece); capsele sunt mult mai rezistente
11. pentru ca le spal si le usuc afara, in aer liber, scutecele lavabile miros a curat si proaspat, si nu a plastic si petrol ca cele de unica folosinta
12. sunt un ajutor de nadejde pentru parintii ce practica EC (comunicarea eliminarii) - accidentele de pipi sau caca raman in scutec si nu pe canapea - in special prefoldurile m-au ajutat mult in acest sens
13. sunt mult mai confortabile pentru copil - pielea lui vine in contact cu un material natural, nu cu o chestie artificiala, plina de gel si chimicale..cui i-ar place sa stea cu un absorbant mereu pe piele?bleah...
14 lasa pielea sa respire si protejeaza in special baieteii de supraincalzirea testiculelor ce apare in cazul scutecelor de unica folosinta, ce poate duce la infertilitate la varsta adulta.
15 scutecele refolosibile reprezinta modul natural de a creste copiii, cu respect pentru ei si natura
16 Sunt cele mai bune absorbante pentru perioada nopţii, fără scurgeri pe la elastic, fără cearceaf ud, fără schimbat scutec peste noapte, fără iritaţie dimineaţa. Sunt excelente pentru fetiţa mea ce se trezeşte să bea apă;
17. sunt foarte foarte chic! Vara imi vine sa-l las doar in scutecele textile. Cine poate spune acelasi lucru despre un scutec de unica folosinta?
18. pentru ca cei mai buni medici pediatri le recomanda
19. pentru ca am simtit" pe pielea mea" ca sunt mult mai bune pt pielea bebelusului :)
20. pentru ca eu am decis sa folosesc pentru mine absorbante lavabile din cauza comfortului, si mi se pare corect sa-i ofer si lui acest comfort prin scutecele refolosibile.
21 trezirea pe timp de noapte pentru schimbarea scutecului ceea ce pentru o mamica care nu a dormit prea mult in ultimele 8 luni este o problema ;
22 perturbarea somnului micutului ca urmare a schimbarii scutecului;
23. Senzatia de ud (pe care nu o are cu scutecele de unica folosinta) il determina sa ceara sa fie schimbat (asa ca ma astept sa invete mult mai repede sa mearga la olita).
24. scutecele cu buzunar tin umezeala departe de piele si am mai multa incredere sa scot copilul afara iarna; stiu ca ii e cald la fundulet;
25 sunt mereu la dispozitie, fara eforturi suplimentare substantiale, aproape (pe noi ne costa drumul la supermarket cat pachetul de scutece de unica folosinta, si ce te faci cand se termina);
26 sustinem calitatea si nu interesele financiare ale nenumaratelor produse pentru bebelusi promovate agresiv si prost gandite.
27 Mi se pare superb ca eu si fetita mea sa avem acest lucru in comun: am fost crescute amandoua cu scutece lavabile. Diferenta dintre generatii va crea tot timpul un gap si e minunat sa incerc inca de pe acum sa il acopar cat pot de mult. In plus, voi avea un lucru in comun cu mamica mea: spalarea scutecelor.
28. In contextul concediului de maternitate redus, fetita trebuie invatata cat se poate de repede sa foloseasca olita. Dupa ce incep serviciul nu mai am timp pentru aceasta. Scutecele lavabile si chilotelul de antrenament favorizeaza acest proces.
29. Scutecele lavabile se pot pastra. Asta implica faptul ca pot fi folosite si pentru urmatorii copii, dar si faptul ca peste ani voi avea ceva frumos care sa imi aminteasca cu drag de perioada asta superba.
30.M-a socat cand am auzit ca un copil poate folosi scutece de unica folosinta de ordinul tonelor!!(inmultim cu doi in cazul unui al doilea copil).
31. Sunt usor de folosit
32. Sunt materiale naturale, care nu sunt periculoase pentru pielea bebelusului, fara chimicale. Nici mie nu mi-ar place sa stau 2 ani de zile inconjurata in plastic sau cu absorbante gel always in care pieala nu respira, asa ca folosirea scutecelor textile mi se pare de bun simt, o alegere care respecta copilul. A tine copilul doar in scutece de unica folosinta inseamna a sacrifica sanatatea acestuia de dragul comoditatii.
33. Sunt moi si placute la atingere, avem pielea sensibila, mostenire de familie.
34. de ce sa-i stea funduletzul intr-un cuptor de plastic (mai ales ca vine vara) cand mai bine sta intr-o oaza de bumbac sau alt material prietenos si cu pielea si cu mediul?
35. oricum nu le spalam cu mana (cum se tem unele mame care nu vor schimbarea) ci masina de spalat si, pas in plus, cu nuci de sapun :) deja avem 2-0 in lupta cu a fi green cu planeta
36. e dragut sa-i asortezi scutecelul cu tricoul si esti gata de plimbare. sigur mai intoarce lumea capul. E si asta o modalitate de promovare. Vara asta nu mai luam alte hainute peste scutec si povestim in parc celor care nu stiu toate avantajele scrise de mamici mai sus. Sper sa ne alaturam in numar cat mai mare clubului!
37. fiind putin mai mari scutecele lavabile sunt excelente pentru prevenirea displaziei de sold, mai ales la fetite - e adevarat- dar li se mai poate intampla si baieteilor. Oricum formarea soldurilor e mai buna pentru ambele sexe

5 comentarii:

  1. felicitari Reka pt ceea ce faci....chiar mie cel putin imi este util blogul tau...nu de mult m-am hotarat si eu sa trec pe scutecele lavabile...am luat de la Ioana unul (atat mi-am permis deocamdata)si sunt foarte incantata...pacat ca avem nevoie de mai multe pentru a renunta total la ele::sper sa pot face efortul financiar si sa achizitionez inca asa vreo 4-5 bucati....A si Cristian este super incantat de scitecel, l-a acceptat fara probleme..si stie ca nu e voie sa faca pipi si caca in scutecelul cu tweety ...e tare simpatic
    Inca o data felicitari pentru informatiile date mamicilor si bafta multa cu ceea ce faci!
    cele bune
    laura

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine ca ai pus toate motivele intr-un singur loc! Bravo. Acuma pun link direct catre motive. Multumesc Reka.

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu le folosesc cu fetita mea si suntem multumite amindoua...si tati e multumit ca nu mai cheltuie asa multi bani pe pampersi :) eu chear produc aceste scutece si credetima ca le fac cu dragoste ca pentru puiul meu...

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am bucurat enorm sa citesc "ultimul" motiv de purtare a scutecelor lavabile. Este unul foarte important dar il stiu doar parintii care au trecut prin calvarul problemelor de sold. Fetita noastra a fost diagnosticata la 6 luni cu probleme de sold (pe ambele parti) si inca 4 luni de zile de la acel moment am purtat chilotel ortopedic. Pacat si trist ca pediatrii nu avertizeaza mamicile de fetite (mai ales nascute prin cezariana) ca ele sunt predispuse la aceste probleme.
    Diagnosticul dat Paulei coincide cu momentul deciziei de a folosi scutece lavabile (datorita marimii) si atat de iubit si cunoscut sling.
    Si atentie, sfatul a venit din partea ortopedului. Recomandarea a sunat asa: "sa purtati bebelusa cat mai mult intrun dispozitiv cu parte cat mai lata intre picioruse, ex.mei-tai, sling, wrap si cand nu purtati chilotelul ortopedic -daca copilul refuza si plange intens- folositi scutece lavabile sau puneti doua randuri de scutece normale".
    Mamici de fetite! evitati calvarul prin care noi am fost nevoiti sa trecem! N-o fi scutecul lavabil cel mai comod pt mamica dar cu siguranta este cel mai benefic atat copilasului cat si planetei, de care ne dorim cu totii sa se mai bucure si stranepotii nostri, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere